Sođa Zupanc Lotker

Sođa Zupanc Lotker, doc. MgA. et MgA. et Ph.D predaje dramaturgiju i vodi master studije na DAMU KALD u Pragu. Nakon što je završila master studije režije i dramaturgije na DAMU u Pragu, doktorirala je prostornu dramaturgiju na Univerzitetu u Beču, ZHdK Univerzitetu umetnosti u Cirihu i Praškoj akademiji scenskih umetnosti. Radi kao dramaturg za nezavisne pozorišne, plesne projekte, kao i instalacije, sa Kristinom Maldonado (Cristina Maldonado), Ahilanom Ratnamohanom (Ahilan Ratnamohan), Džulijanom Hecelom (Julian Hetzel), Janom Mocekom (Jan Mocek), Farm in the Cave, Lote van der Berg (Lotte van den Berg), TAAT, Temporari Collective, Vojtekom Žimilskim (Wojtek Ziemilski) itd. Ona je kustos festivala Prague Crossroads  u Narodnom pozorištu u Pragu. Bila je umetnički direktor Praškog kvadrijenala scenskog dizajna i scenskog prostora (2008-2015), gde je radila kao kustos i formirala programe poput Intersection: Intimacy and Spectacle, the Tribes i the Heart of PQ. Takođe je radila kao kustos-koordinator za nekoliko međunarodnih umetničkih istraživačkih projekata kao što su: Globalni grad, lokalni grad, prostor – izvođačke umetnosti u javnom prostoru i urbana vrućina i bila je jedan od glavnih istraživača u umetničkim istraživanjima Ogranka za kostime na KHiO Oslo 2018-21. Držala je predavanja i radionice na Univerzitetu Kolumbija (Columbia University), Jejl školi drame (Yale School of Drama), Kraljevskoj centralnoj školi govora i drame (Royal Central School of Speech and Drama), Islandskoj akademiji umetnosti (Iceland Academy of the Arts), Norveškoj pozorišnoj akademiji (Norwegian Theatre Academy), HKU Utreht (HKU Utrecht), Kiasma Helsinki (Kiasma Helsinki), kao i brojnim festivalima i simpozijumima. Od 2014. je u redakciji časopisa Theatre and Performance Design Journal; i na uređivačkom odboru Performance Research Journal, oba izdata od strane izdavačke kuće Routledge. Njena interesovanja obuhvataju dramaturgiju performansa i instalacije, kooperativno pozorište, pozorište kao mašina za razmišljanje, razmišljanje kroz radnju, kolektivne dijaloge, dramaturške povratne informacije, prostorni odnos sa publikom, odvijanje prostorne dramaturgije u vremenu itd.