SCENLAB_RAZGOVORI / NENAD MARIĆ

SCENLAB_RAZGOVORI / NENAD MARIĆ

Prvi gost SCENlab razgovora u ovoj sezoni: Nenad Marić – Kralj Čačka

U četvrtak, 31. marta 2022, razgovorom sa Nenadom Marićem – Kraljem Čačka, nakon dvogodišnje pauze, otvorena je nova sezona SCENlab razgovora. Razgovor je vodila dr um. Sanja Maljković.

Ovogodišnji ciklus razgovora povezan je sa temom predstojećeg Bijenala scenskog dizajna.

Fenomen fluidnih scena posmatramo kao potragu za autentičnim iskustvima, za prisutnošću u stvarnom svetu i povezanošću sa istim. Ovaj fenomen suprotstavljamo osećaju usamljenosti savremenog pojedinca, koji i dalje ima potrebu za pripadanjem i stvaranjem zajedničkog. Pozvani gosti govore o usamljenosti u procesu umetničkog stvaranja kao i o potragama, putevima i načinima da se iz te usamljenosti stvore prostori za kolektivno iskustvo.

Diplomirao je slikarstvo 2006. na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu. Do sada je imao nekoliko izložbi svojih slikarskih radova. Objavio je tri muzička albuma: Zemlja snova (2016), Spusti svetlost na put (2018), i The Final Adventure of Kaktus Kid (Original Soundtrack) (2020) — sva tri u izdanju Pop depresije. Za izdavačku kuću Lom objavio je i zbirku poezije Na margini (2016).  Godine 2017. dobio je nagradu Strune od svetla, koja se dodeljuje za poseban doprinos afirmaciji pesničke reči u rok i bluz muzici. Tokom 2019. godine sa bratom Markom komponovao je muziku za film Realna pričaGodine 2021. realizovao je radio predstavu Soundtrack za film koji nije snimljen u kojem nosi glavnu ulogu i jedan je od autora muzike i teksta. 

Žikica Simić o Kralju Čačka:

„Kralj Čačka je, zapravo, car. Sa imperatorskom lakoćom vlada carstvom umetnosti, lepote i muzike.ʻNe plačem ja da bih suzu pustio / već plačem ja da bih zlo potopioʼ piše na kapiji kojom se ulazi u njegovu imperiju. Opasnom magistralom – preko raskrsnica i pored stranputica – sa gitarom preko ramena, kao junak starih dobrih filmova, Kralj je stigao na rok scenu. Sa sobom je doneo mudre, lepe i gorke pesme, u kojima se iskrenost i autentičnost oštro suprotstavljaju izopačenostima ovog vremena. Pararokerske muzičke idiome – kao što su kabaretska pesma, ulični moritat, kantri lament, bluz žalopojka ili pozorišni song – prilagodio je svojoj umetničkoj viziji. Mada potpuno autentičan i jedinstven Kralj Čačka nije sam. Društvo mu prave Tom Vejts i Kapetan Bifhart, Bertolt Breht i Kurt Vajl, Arsen Dedić i Stiv Erl. Publika koja dupke puni prostore u kojima Kralj svira je takođe tu. Podržava i iskreno voli svog trubadura.“

Fotografije sa događaja: Katarina Blažić i Tanja Stefanović

 


Snimatelj: Slavko Pavlović