ČEMU UMETNOST SLUŽI DANAS?

ČEMU UMETNOST SLUŽI DANAS?

POČETAK NOVE ŠKOLSKE GODINE
NA OSNOVNIM STUDIJAMA SCENSKE ARHITEKTURE, TEHNIKE I DIZAJNA

ČEMU UMETNOST SLUŽI DANAS?
Bojan Đorđev, pozorišni reditelj

četvrtak, 18. oktobar 2018, 19.00h
Scenska laboratorija „Borislav Gvojić“
Fakultet tehničkih nauka (prizemlje)
Trg Dositeja Obradovića 6, Novi Sad

Pozivamo vas na uvodno predavanje Bojana Đorđeva povodom početka nove školske godine na osnovnim studijama Scenske arhitekture, tehnike i dizajna na Odseku za umetnost i dizajn, Departmana za arhitekturu i urbanizam Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu.

Pitanju Čemu umetnost služi danas? Bojan Đorđev pristupiće kroz seriju primera umetničkih radova iz domena savremene umetnosti i performansa koji nastaju u propitivanju autonomije umetnosti i njene društvene funkcije, kao i kroz primere iz sopstvene prakse fokusiranim na aktivni rad sa publikom, i istraživanje potencijala korišćenja institucije umetnosti kao mesta i okolnosti učenja, refleksije i isprobavanja novih modela organizacije društva. U žiži interesovanja su politička i društvena pitanja sadašnjice: kriza kapitalizma, odnos prema nasleđu levice, formiranje i politička težina kolektiva kao i (materijalni) uslovi za zajedničko razmišljanje.

Bojan Đorđev (Beograd, 1977) je pozorišni umetnik, obrazovan u polju pozorišta i teorije umetnosti u Beogradu, na Fakultetu dramskih umetnosti i Univerzitetu umetnosti u Beogradu, kao i na DasArts-u u Amsterdamu. Pored Beograda, njegovi radovi su prikazivani u Berlinu, Briselu, Amsterdamu, Njujorku, Šangaju, Beču, Cirihu, Lisabonu, Zagrebu, Rijeci, Ljubljani, itd. Inscenirao je tekstove H. Guiberta, E. Jelinek, J. Džojsa, G. Ferčeca, I. Sajko, ali i tri opere, uključujući i Les enfants terribles J. Cocteau-a/P. Glass-a. Član je uredničkog kolektiva i suosnivač platforme Teorija koja Hoda i TkH časopisa za teoriju izvođačkih umetnosti 2001-2017. U sopstvenoj umetničkoj praksi bavi se istraživanjem potencijalnih javnih, performativnih formata marksističke misli i nasleđa levice. Njegov performans Diskretni šarm marksizma, preveden na 10 jezika, izvodi se već pet godina u Evropi, a od nedavno i u Aziji. U proleće 2016. godine putovao do Buenos Airesa teretnim brodom da bi proučavao složenu koreografiju svetske trgovine za potrebe performansa Said to Contain:.  

Fotografija: Marija Janković