
SCENLAB_RAZGOVORI – APRIL 2018.
Irena Šentevska (Beograd, 1971) je arhitekta i teoretičar umetnosti i medija. Diplomirala je na Arhitektonskom fakultetu Univerziteta u Beogradu, a zatim nastavila školovanje na interdisciplinarnim studijama Univerziteta umetnosti u Beogradu. Radila je kao koordinator programa YUSTAT Centra za scensku umetnost i tehnologiju i koordinator međunarodne saradnje u Muzeju primenjene umetnosti u Beogradu. Bila je kustos, producent i autor postavke šest izložbi Bijenala scenskog dizajna (1996-2006.). Za kustoski rad na Šestom bijenalu scenskog dizajna dobila je Veliku nagradu Srbije za primenjenu umetnost i dizajn (ULUPUDS i Ministarstvo kulture RS).U Međunarodnoj organizaciji scenografa, pozorišnih arhitekata i tehničara OISTAT obavljala je dužnost predsednika Komisije za izdavaštvo i komunikacije i člana Upravnog odbora ove organizacije (2007-2010). Stručne tekstove objavila je u SAD, Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Austriji, Švajcarskoj, Norveškoj, Češkoj, Mađarskoj, Turskoj, Sloveniji, Hrvatskoj i Srbiji, i to za vodeće akademske izdavače (Palgrave, Routledge, Taylor and Francis, Peter Lang, Indiana University Press, De Gruyter, CEU Press…) Kao istraživač i prevodilac sarađivala je s velikim brojem izdavača i institucija kulture, od Venecijanskog bijenala do Muzeja moderne umetnosti u Njujorku (MoMA). Autor je knjige Swinging 90s: Pozorište i društvena realnost u Srbiji u 29slika (Orion Art, 2016). Trenutno radi na knjizi Raspevani Beograd: urbane transformacije, konstrukcija identiteta i muzički video (Clio, 2018). S norveškim rediteljem Mortenom Travikom priprema knjigu Liberation Days: Laibach in North Korea koja će biti objavljena u Francuskoj.
Fotografije: Ivanino DaVillano Đukić