POČETAK NOVE ŠKOLSKE GODINE  NA OSNOVNIM STUDIJAMA SCENSKE ARHITEKTURE, TEHNIKE I DIZAJNA

POČETAK NOVE ŠKOLSKE GODINE NA OSNOVNIM STUDIJAMA SCENSKE ARHITEKTURE, TEHNIKE I DIZAJNA

ČEMU UMETNOST SLUŽI DANAS?
Boris Liješević, pozorišni reditelj

U četvrtak, 24. novembra, održano je uvodno predavanje Borisa Liješevića povodom početka nove školske godine na osnovnim studijama Scenske arhitekture, tehnike i dizajna na Departmanu za arhitekturu i urbanizam Fakulteta tehničkih nauka u Novom Sadu. Osim osvrta na svoj rad, Boris Liješević je govorio i o pitanju odnosa umetnosti i politike, kao i potencijalnoj ulozi umetnosti u današnjem društvu.

Boris Liješević rođen je 1976. u Beogradu, a odrastao u Budvi gdje je završio osnovnu školu i gimnaziju. Diplomirao je na odsjeku za srpsku književnost i jezik na Filozofskom fakultetu u Novom Sadu, a zatim i režiju na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, gdje i danas radi na katedri za multimedijalnu režiju kao samostalni stručni saradnik. U svom rediteljskom radu susretao se s različitim naslovima, autorima i pravcima – od saradnje sa srpskim dramskim autorima mlađe i srednje generacije, preko savremenih regionalnih i evropskih autora, do predstava koje je radio prema dramatizacijama romana. U značajnije radove spadaju predstave „Čarobnjak” Fedora Šilija (Narodno pozorište Sombor), „Elijahova stolica” Igora Štiksa (Jugoslovensko dramsko pozorište), „Pijani” Ivana Viripajeva (Atelje 212), „Ogrebotine” Olje Lozice (Međunarodna dramska kolonija HC ITI, Grožnjan), „Brašno u venama” Igora Štiksa (Sarajevski ratni teatar), „Bella figura” Jasmine Reze (HNK, Zagreb), „Mirni dani u Miksing Partu” Erlenda Lua (ZKM, Zagreb), i drugi. Važan deo njegovog opusa čini rad u dokumentarnom pozorištu, u kojem autorski projekti nastaju snimanjem tematskih razgovora s odabranim anonimnim sagovornicima koji otkrivaju svoja autentična iskustva. To su „Čekaonica” i „Plodni dani” (Atelje 212 u koprodukciji s Centrom za oblikovanje vremena, Pančevo), „Povodom Galeba” (Pozorište mladih, Novi Sad), „Očevi su grad(ili)” (Crnogorsko narodno pozorište, Podgorica), „Peti park” (Bitef teatar u koprodukciji s Belef-om). Opera Isidore Žebeljan „Dve glave i devojka” prema libretu Borislava Čičovačkog, prvo je njegovo iskustvo u oblasti opere. Za svoj je rad dobio više domaćih i regionalnih nagrada među kojima su tri Sterijine nagrade, dvije nagrade sarajevskog magazina Dani – Hrabri novi svet u okviru festivala MESS, Mira Trailović – grand prix festivala Bitef, Ljubomir Muci DraškićBojan Stupica, i druge. Živi i radi između Beograda, Novog Sada i Budve.


Fotografije: Miroslav Živanov i Luna Šalamon


Snimatelj: Slavko Pavlović